Algemeen

Waarom is deelname aan VriendN gratis?

We willen graag dat iedereen mee kan doen, ongeacht je inkomen. Om deze reden is het gebruik van VriendN gratis: wij kennen geen inschrijfgeld en ook geen maandelijkse abonnementskosten.
Toch kent VriendN een drempelsysteem om misbruik van het systeem te voorkomen: niets is vervelender dan het ontvangen van ongewenste berichten. Bij normaal gebruik van VriendN merk je hier niets van.
Door een drempelsysteem in te bouwen, gebaseerd op punten die ingewisseld kunnen worden voor bijvoorbeeld het leggen van een eerste contact, zorgen wij ervoor dat VriendN schoon blijft van deze ongewenste berichten. Gelukkig ontvang je bij aanmelden gratis genoeg punten, ook krijg je nieuwe punten als je actief gebruik maakt van het systeem.

 

Hoe zit dat met die punten? VriendN is toch gratis?

Bij VriendN gunnen we het iedereen om nieuwe mensen te leren kennen en vriendschappen te maken. Wij zien hierin graag dat alleen serieuze mensen zich inschrijven en actief gebruik maken van VriendN, op deze manier maak je het meeste kans op een waardevol contact.
VriendN heeft het drempelsysteem toegevoegd, wat merkt met punten, om misbruik van het systeem te voorkomen: niets is vervelender dan het ontvangen van ongewenste berichten. Bij normaal gebruik van VriendN merk je hier niets van, bij jouw aanmelding krijg je genoeg punten om één of meerdere leuke contacten te leggen.
Door dit drempelsysteem, waarmee punten ingewisseld kunnen worden voor bijvoorbeeld het leggen van een eerste contact, zorgen wij ervoor dat VriendN schoon blijft van deze ongewenste berichten.

 

In de media wordt gesproken over nepprofielen, hoe zit dat bij VriendN?

Dat is simpel: bij VriendN bestaan geen nepprofielen.
VriendN is een ANBI stichting en is daarbij een Algemeen Nut Beoogde Instelling. Bij VriendN zien wij graag dat leden daadwerkelijk nieuwe mensen leren kennen en kennen we geen abonnementskosten. Omdat VriendN een Algemeen Nut Beoogde Instelling is, en geen winstkenmerk kent, is er geen enkele reden om met nepprofielen te werken.
VriendN maakt de kans op het ontmoeten van nieuwe mensen zelfs nog beter: wij verwijderen automatisch inactieve profielen. Zodoende weet je zeker dat je altijd contact legt met mensen die actief gebruik maken van ons platform.

 

Mag ik erotische oproepen plaatsen?

Nee, het plaatsen van erotische profielen, teksten, oproepen, foto’s etc. is niet toegestaan. Dergelijke profielen, teksten, oproepen en foto’s zullen onmiddellijk van de site verwijderd worden.

 

Mag ik reclame maken voor producten en/of diensten?

Nee, het maken van reclame voor producten en/of diensten is niet toegestaan. Dergelijke profielen worden onmiddellijk verwijderd van de site. Reclame mag enkel worden gemaakt via een banner of een advertentie op een speciaal daarvoor gereserveerde plaats op onze website. Verzoeken hiervoor kunnen per e-mail worden ingediend.

 

Hoe kan ik zoeken naar Spotlights of profielen?

Bij Vrienden kun je zowel zoeken naar Spotlights en in gewone profielen. Dit kun je doen via de eenvoudige of via de uitgebreide zoekfunctie.

Wanneer je een datingprofiel hebt kan je ook in ons onderdeel Daten zoeken naar andere profielen van leden met een datingprofiel, dit kan met de eenvoudige of uitgebreide zoekfunctie. In het deel Daten kan geen Spotlight aangemaakt worden, de zoekfunctie hiervoor is dan ook niet beschikbaar. 

Uiteraard kun je bij zowel Vrienden als Daten ook gevonden worden door andere gebruikers.

 

Hoe lang staat mijn foto op het prikbord?

Je foto staat altijd 48 uur op het prikbord. Na deze 48 uur wordt je foto automatisch van het prikbord verwijderd. Uiteraard kan je hierna opnieuw jouw foto plaatsen.

 

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Wanneer je je wachtwoord bent vergeten of wanneer je wachtwoord niet werkt, kun je op de inlogpagina via de optie “wachtwoord vergeten” een nieuw wachtwoord opvragen. Je ontvangt dit nieuwe wachtwoord vervolgens via een e-mail.

 

Waar kan ik mijn e-mailadres of wachtwoord wijzigen?

Inloggen doe je met je e-mailadres in combinatie met het wachtwoord welke je zelf hebt gekozen toen je je profiel aanmaakte. Je e-mailadres of wachtwoord wijzigen, kun je doen bij “Profiel bewerken” bij “Mijn profiel”.

 

Hoe blokkeer ik een gebruiker?

Wanneer je een bericht ontvangt van een gebruiker waarvan je in de toekomst geen berichten meer wenst te ontvangen, kun je deze gebruiker blokkeren. Ga naar het ontvangen bericht van de betreffende persoon en klik bovenin op het vakje “Blokkeer deze gebruiker”. Deze gebruiker is nu toegevoegd aan je lijst “Geblokkeerde profielen”.

 

Hoe deblokkeer ik een gebruiker?

Onder “Mijn account” staat een tabje “Geblokkeerde profielen”. Hier staat een overzicht van alle door jou geblokkeerde profielen. Vanuit hier kun je deze profielen weer deblokkeren.